Ana içeriğe atla

Uzaktan Canlı Ders Amacıyla Kullanılan Zoom Programını Kullanırken Dikkat Edilecek Güvenlik Önlemleri



Bu sayfada yer alan klavuzu PDF olarak burayı tıklayarak indirebilirsiniz

Uzaktan canlı ders amacıyla kullanılan zoom meeting programını kullanırken alınabilecek bazı güvenlik ayarları aşağıda sunulmuştur

Bu amaçla; öncelikle derslerinize girişler mutlaka şifreli yapılmalıdır. Yani sadece ID numarası ile yapılan girişler bu konuda ki tehlikelere açıktır. Sizin toplantı numarasını bir şekilde elde eden biri toplantınıza sıza bilir. Yine toplantı numaralarınız sosyal medyada da paylaşmamak alına bilecek önlemlerdendir. 


A. Toplantıyı şifreli olarak ayarlamak için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz. 

1. Toplantı planlama sayfasına gidilir

2.  Toplantı şifre gerektirir kısmı işaretlenir
B. Bekleme Odasını Aktifleştirmek 
Zoom firması 02 Nisan dan itibaren ders ve toplantıya katılacakların öncelikle bekleme odasında tutulması öğretmenin veya toplantı sahibinin bekleme odasında ki öğrencileri tek tek veya toplu olarak toplantıya kabul edilmesi şeklinde bir durumun varsayılan olarak ayarlanması konusunda güncelleme yapacağını  duyurdu. Siz bekleme odası seçeneğini şimdide aktifleştirebilirsiniz. Böylece toplantıya veya derse katılacak kişileri bekleme odasından seçerek istemediğiniz kişilerin toplantıya katılmasını sağlayabilirsiniz.
Bekleme odasını aktifleştirmek için işlem adımları 

1.     Planlama düğmesine basılarak toplantı planlama ekranı açılır.
2.     Açılan ekranın altında yer alan gelişmiş Ayarlar ‘Advanced Options’ tıklanır ve SCHEDULE düğmesi tıklanarak toplantı planlanır.


3.Açılan ayarlardan     Bekleme odasını aktifleştir ‘Enable Waiting Room’  seçeneği işaretlenir


Ek bilgi: Aynı alanda toplantıya katılanların sizden önce toplantıya katılmalarına izin vereme ‘Enable join before host’işareti kaldırılabilir.

C.  Sizden başka kimsenin ekran paylaşımı yapmasını istemiyorsanız  işlem adımları 


1. Bir toplantı başlattıktan sonra ‘Share Screen’ düğmesinin yanında bulunan yukarı oku tıklanır açılan listeden ileri paylaşım özellikleri  ‘Advanced Sharing Options…’ tıklanır


2.     Açılan ekranda ‘kim paylaşım yapabilir?’ ‘Who can share?’ kısmında ‘yalnızca ev sahibi (toplantı sahibi)’ ‘Only Host’ seçeneği işaretlenir.

Ç. Toplantı sırasında öğrencilerinizin birebirleri ile mesajlaşmasını kısıtlamak

Ekranın alt kısmında bulunan sohbet ‘Chat’  (1 ) düğmesi tıklandıktan sonra açılan ekranda  ‘File’ menüsünün yanında yer alan  ‘…’ (2) düğmesi tıklanır  ve açılan ‘Katılımcılar kimle sohbet edebilir’ kısmında ‘Sadece toplantı sahibi ile’ ‘Host only’ işaretlenir


D. Toplantıya başladıktan sonra yeni girişleri engellemek

 Ekranın alt kısmında bulunan ‘Manage Participants’ (1) tıklanır sol tarafta açılan  alanda ‘More’ (2) düğmesi tıklanır. Açılan menüde ‘toplantıyı kitle’ ‘Lock Meeting’ (3) işaretlenir
·      E. Ekran paylaşımı yapıldığında veya beyaz tahta açıldığında sizden başkasının ekranı yazıp çizmesini istemiyorsanız.
 Ekran paylaşımı sırasında üst kısmında bulunan menüde ‘More’ Seçeneği tıklandıktan sonra açılan menüde  ‘Disable Attandee Annotation’  işaretlenir.
Aynı işlemi cep telefonunda yapmak için; ekranın alt kısmında yer alan ‘More’ düğmesi tıklandıktan sonra açılan menüden ‘Meeting Settings’ tıklanır.  Açılan ekranda  ‘Disable Attandee Annotation’  işaretlenir.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Eğitim bilimlerinde makale kabül eden ESCI, SCOPUS, ERIC dizinlerinde yer alan Türkiye kaynaklı akademik dergiler- 2020 Yılı

Eğitim bilimlerinde makale kabül eden ESCI, SCOPUS, ERIC dizinlerinde yer alan Türkiye kaynaklı akademik dergiler (2020 Yılı). Dergi isimleri ve adresleri yıllık olarak güncellenmeye çalışılacak.  ESCI ( Emerging Sources Citation Index): SCIE (science citation index expanded) kapsamında olmayan  ancak bu index'e aday olarak görülebilecek dergileri barındırın bir dizidir. SCIE dizinin bir alt dizini olarak görülebilir. ESCI içinde yer alan dergiler belirli aralıklarla SCIE dizinine alınmak üzere değerlendirilir.  ERIC ( Education Resources Information Center):  (Eğitim Kaynakları Bilgi Merkezi)tarafından üretilen bir veritabanıdır. 2.200'ün üzerinde özetin yanı sıra 1000'in üzerinde eğitim ve eğitimle ilgili dergilerden ek bilgiler, alıntılar ve özetler içermektedir.  ERIC dizini içinde arama yapmak için adres:  https://eric.ed.gov SCOPUS () : Akademik arama motoru. Akademik Dergiler ve Tarandıkları Dizinler Journal of Turkish Science Education (TUSED) :   SCOPUS,   ProQues

Hazır robot kitleri ile kodlama öğretimi gerçekten mantıklı mı?

Bu setlerden en gelişmişleri arasında yer alan LEGO Mindstorm  EV3 modelini inceledim. LEGO oyuncak mantığındaki bir cihaz Ev3, set içerisinde yer alan sensörler, kolay birbirine monte edilebilir parçalar ile birlikte kolayca istenilen şekillerde binlerce robot oluşturulabilmekte. Hemen hemen düşünülen pek çok endüstriyel robot yapılabilmekte. Programlama olarak VirtualLab programı ile hazırlanmış blok tabanlı kütüphane kullanılarak kodlama yakışabilmekte.   EV3 de her şey kulağa  hoş geliyor, taki fiyatına gelene kadar. Piyasada değişik parça zenginlikleri ile 1800 Tl den başlayıp yukarıya doğru çıkan bir fiyatlandırması var. Tek başına robotik mantığını öğretmek için gayet kullanışlı olabilir. Hızlı bir şekilde öğrenci başka bir şeylerle uğraşmadan tasarım zorlulukları, parça bulma zorluklarını yaşamdan hazır LEGO parçaları ile robotlarını yapabilir. Yaptığı robotları kodlayabilir.  Buraya kadar fiyat hariç her şey çok güzel.  Gelelim olumsuz taraflara;  1- Robotik projeler h